Niet alleen de olie, ook de diverse vloeistoffen in uw klassieke, rally of racewagen moeten regelmatig ververst of bijgevuld worden. Hoe vaak en wanneer verschilt per wagen, maar alle experts zijn het er over eens dat het peil regelmatig gecontroleerd moet worden.
Bijvullen of verversen is een veel gestelde vraag. Heb je precies dezelfde remvloeistof als die erin zit, dan kun je overwegen bij te vullen. Gebruik hiervoor dan wel een ongeopende fles, zodat de remvloeistof die je er bij in giet van goede kwaliteit is.
Houd daarna wel in de gaten hoe snel het peil daalt, want de veiligste manier om te voorkomen dat je uit de bocht vliegt of stil komt te staan door tegen iets of iemand anders te botsen is nog altijd het op tijd verversen van de remvloeistoffen.
Het is aan te raden in ieder geval elke twee jaar de remvloeistof te vervangen en bij voorkeur ieder jaar. We hebben speciale remvloeistof voor zowel oldtimers als rally en racewagens.
Koelvloeistof
Een andere vloeistof in uw wagen is de koelvloeistof. Ook daarvan dient het peil goed gecontroleerd te worden, want een oververhitte motor is nooit fijn. Vul het koelsysteem tot aan de top, zodat er geen of minimale ruimte voor zuurstof overblijft en er geen roest kan ontstaan.
Vul de koelvloeistof aan met het additief Extra Cool dat extra bescherming tegen corrosie biedt.
In onze ogen is de beste koelvloeistof nog altijd die koelvloeistof die geen water bevat. Een motor raakt oververhit en kookt bij 100 graden omdat dit het kookpunt is van water. De jongens van Evans hebben water daarom uit de koelvloeistof gehaald, waardoor het kookpunt van de koelvloeistof nu 180 graden is. En dat zijn niet de enige voordelen van Evans waterloze koelvloeistof.
[box style=”1″]Wat is uw wintertip?
We horen graag goede ideeën, deel deze hieronder met ons via Facebook of het reactieformulier. [/box]